6/9 - Sleeping issues

Hade verkligen svårt att somna igår kväll och det är inte första gången det händer! Igår t.ex. så fick jag världens skrivsug och var jättenära att bara sätta på datorn och skriva för mitt liv. Det tog hela 2 timmar att bli av med det och äntligen somna. Under den tiden hade jag diktat ihop flera långa texter och krönikor och samtidigt känt lite ångest för att alla tankar bara skulle försvinna ut i tomma intet. Det är därför man alltid ska ha ett skrivblock i närheten! Ska nog köpa ett litet idag bara för att ha något ifall det skulle hända igen. Det är ju inte första gången heller, så det går nästan att räkna med.

Jag känner hatkärlek inför såna här kvällar. Jag älskar dem när jag verkligen får ut något av det och kan t.o.m. sitta uppe halva nätterna när jag har så mycket inspiration, men samtidigt är det jobbigt för det är inte alltid det är välkommet. Som t.ex. igår så hade jag ingen möjlighet att skriva och ville egentligen bara sova. Men men, för det mesta är det bra och nästa gång ska jag ta till vara mitt skrivsug!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0