4/9 - Nöjd med sig själv - ja, tack!

Nu ska jag försöka ta mig samman och försöka fokusera på något mindre tråkigt.

Jag är verkligen trött på alla bantningskurer m.m. som lanseras då och då och alla normalvktiga som får för sig att de är tjocka och måste banta. Varför inte bara vara nöjd med sig själv som man är? Artikeln i Glamour om att trivas med sig själv där Lizzie Miller var modell, har blivit jätteomtalad på sistone. Inte för att hon är jättesmal, utan för att hon är normalviktig.

Det känns skönt att för en gångs skull slinker en sån här sak igenom media och inte bara en massa rapporter om hur smal den och den kändisen har blivit. Men samtidigt är det också lite läskigt att det verkligen är en så stor grej att en modell inte är pinnsmal. Vad är det för ideal vi har idag egentligen? Om någon normalviktig posar i en tidning så är det en jättetor grej och alla blir praktiskt taget nästan chockade (dock på ett positivt sätt), men det är helt okej när en modell är rent av mager. Det är liksom inte värt att bry sig om, för alla modeller ser ju ut så. All retusch som ligger bakom bilderna är det såklart ingen som tänker på.

De flesta säger att man ska vara nöjd med den man är, men ändå är det så många som drömmer om att bli smalare etc. etc. Visst skulle jag kunna tänka mig att börja träna, men inte för att gå ner i vikt. Jag vill snarare ha bättre kondis och bli starkare i så fall. Jag är verkligen glad att jag kan acceptera min kropp för vad den är och inte hålla på att fokusera på nojor. Livet blir så mycket roligare då!

Mer kropp åt folket! Haha ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0