Jag trodde Gud älskade alla människor lika mycket?

Nu har den anglikanska kyrkan reagerat mot de samkönade vigslarna som sker i svenska kyrkor. De anser att det är problematiskt och det här kommer antagligen att skada kyrkornas sammanhållning och svenska kyrkan riskerar att bli isolerad. (SvD: Engelska kyrkan till attack mot Sverige, SvD: Svenska kyrkan riskerar bli isolerad, Aftonbladet: Homoattack på Svenska Kyrkan, SvD: "Klipp banden med England")


Egentligen bryr jag mig inte särskilt mycket om själva delen om risken att Svenska Kyrkan isoleras, men jag tyckte det var värt att ta med i alla fall. Det jag tänker mest på är hur homosexualitet kan väcka sån stor debatt hela tiden. Det är ju inte direkt något nytt, men ändå verkar det aldrig kunna accepteras fullt ut.

Förutom de som tycker att det inte är något fel alls med det så är det bl.a. många som säger att de tycker homosexualitet är okej så länge de inte behöver ha något att göra med det, men är inte det fel det med? All kärlek borde ju vara lika mycket värd, oavsett läggning, så varför är det så hemskt att se två killar pussas och hålla handen på stan, när det är okej att en tjej och en kille gör likadant?

Vad tycker ni?
//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0