The Day After Today

Imorgon ska jag på Gröna Lund med älsklingen, Carro och Sarah, så det lär inte bli särskilt mycket bloggande. Vi ska nämligen vara där tills det öppnar vid elva och lär vara kvar tills det stänger. Snacka om att det ska åkas imorgon! Älskar verkligen att åka karuseller, även om jag fortfarande är en sån "mes" som inte vågar åka Fritt Fall. Men är man jättehöjdrädd så känns det ju inte direkt som någon bra idé, så då struntar jag hellre i det. Åker ju typ alla andra karuseller, så jag klarar mig i alla fall!

Apropå höjdrädsla så klarar jag inte heller av pariserhjulet. Vet att jag riskerar att bli utskrattad för det (som jag redan blivit i verkligheten flera gånger), men jag kan inte rå för det. Tycker verkligen att det är jättehemskt och senast jag åkte den (på Liseberg tidigare i sommar - jag blev tvingad) så slutade det med att jag störtbölade och mådde dåligt ett bra tag efteråt. Visste sen innan att jag inte skulle klara det sen jag åkte den på Gröna Lund för några år sen, men tyvärr var jag inte tillräckligt stark för att komma därifrån. Samtidigt hoppades jag lite grann innerst inne att det inte skulle vara riktigt så hemskt som jag mindes det, men jag hade fel.
 
Larvigt eller inte? Det spelar ingen roll. Man kan inte rå för ifall man är höjdrädd, och nästa gång ska jag banne mig totalvägra om någon försöker dra med mig på något jag inte vill! ;)



Vilken karusell tycker ni är laskigast på Gröna Lund/Liseberg?

//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0