Nyss hemkommen, önskemys och moppekort

Kom hem för en halvtimme sen ca, så nu ska jag passa på att läsa igenom en massa bloggar samt uppdatera mig om vad som händer i världen m.m. Pojkvännen sitter och nördar (på riktigt) framför en annan dator och spelar warcraft, så jag utnyttjar den här dötiden till max. Det är så himla skönt ibland att bara ta det lugnt på kvällarna och skriva av sig lite, samtidigt som man passar på att uppdatera sig om allt som hänt under dagen.

Men jag kan nog inte bara slappa ikväll, trots att det är det jag skulle vilja helst. Bara få krypa ner i pojkvännens famn och gosa in mig så där som jag brukar vilja göra. Med huvudet i hans knä och hans arm omkring mig. Gärna får detta ske samtidigt som man tittar på en bra film eller liknande, men det är ju såklart inget krav.

I alla fall, åter till det tråkiga. Jag vet att jag är väldigt efter och allt sånt, men bättre sent än aldrig heter det ju. Håller på att ta moppekortet för ögonblicket och hade tänkt försöka göra teoriprovet så snart som möjligt, så då kan det ju i vanlig ordning krävas att man i alla fall kollar igenom sina böcker, eller plugga som andra skulle kalla det. Dock måste jag säga att det känns konstigt att gå till körskolan och göra övningsprov till moppe nu när jag ändå är 16, snart 17. De andra i min ålder går ju liksom dit och pluggar inför körkortet. Men men, jag får hålla fast vid det där om att det är bättre sent än aldrig. Annars skulle jag ju behöva skämmas när jag går dit. ;)



//

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0